همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان امداد و نجات ضمن تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها به مناطق سیل‌زده، از ادامه عملیات امدادی در سه استان خوزستان، لرستان و ایلام خبر داد.

به گزارش ايسنا، سیدمصطفی مرتضوی در تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی طی شش روز گذشته گفت: 21 استان شامل خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، چهارمحال، همدان، اصفهان، خراسان‌های جنوبی، شمالی و رضوی، کهگیلویه، کردستان، البرز، یزد، سمنان، گیلان، گلستان، آذربایجان شرقی، مازندران و زنجان درگیر سیل و آبگرفتگی بودند و سازمان امداد و نجات در ارایه خدمات لازم به این مناطق با تمام توان خود وارد شد.

وی امدادرسانی به٣٥١ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین را مورد اشاره قرار داد و افزود: 26هزار و 800 تن از سیل‌زدگان امدادرسانی شدند و با برپایی 1360 دستگاه چادر امدادی، 7٤٩٠ نفر اسکان اضطراری داده شدند. همچنین 31 تن به مناطق امن منتقل شدند.

مرتضوی با اشاره به انتقال 10 تن از مصدومان سیل و آبگرفتگی اخیر به مراکز درمانی، ادامه داد: متاسفانه هفت نفر از هموطنان (3 تن در دهلران، یک تن در مهران، یک تن در ایلام، یک تن در اندیکا و یک تن در نورآباد) جان خود را از دست دادند.

وی رهاسازی 306 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: همچنین تخلیه آب از 697 واحد مسکونی صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات در توضیح منابع و تجهیزات بکارگیری شده در سیل و آبگرفتگی نیز گفت: ٣٧٩ تیم عملیاتی شامل 1747 نیروی عملیاتی در جریان سیل و آبگرفتگی اخیر فعال بودند. همچنین 350خودروی عملیاتی، 124 موتورپمپ و لجن کش و 3 فروند بالگرد به کار گرفته شدند. 9000 تخته پتو، ٢٨٠٠ تخته موکت، 5900 کیلوگرم نایلون، ٤٠٠شعله والور، 19هزار قوطی کنسروجات، 11هزار قرص نان، 17هزار بطری آب معدنی و 130 کیلوگرم خرما میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

مرتضوی تاکید کرد که امدادرسانی‌ها در سه استان خوزستان، لرستان و ایلام ادامه دارد.

به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات، در جریان خدمات امداد هوایی در سیل و آبگرفتگی، 29 عملیات پروازی (25:05 ساعت پروازی) توسط سه فروند بالگرد صورت گرفته است. 11000 کیلوگرم اقلام امدادی نیز به صورت هوایی به استان‌های خوزستان و لرستان منتقل شده است.

کد خبر 331025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha